Monday, June 6, 2011

kronologi pemergian E72 bro


peristiwa ni berlaku semalam, 5 jun 2011 bersamaan 3 rejab 1432. pada pukul 7 pagi lebih..

bertempat di tingkat teratas, sebuah imarah, salam sadnawi (area dalam), az-zagazig, as-shargia, a.r.e


memang tabiat orang yang duduk di mesir ni kalau musim panas, tidur di awal pagi. pasal kalau tidur malam, panas. sepanas-panas musim panas, waktu subuh pasti akan berasa nyaman jugak. dan sedap untuk tidur.


ada seorang bro, dia ni nak menduduki ujian lisan pada pagi tu dalam pukul 9 pagi. dia pun bangun la awal sikit dari member-member lain. tapi ntah la, kenapa pagi tu ada seorang arab ni, umur dalam pertengahan, datang umah dia duk tanya pasal dapur ke pasal gas apa tah. bro ni pun kureng paham sangat dengan bahasa ammi ni. pastu bro ni cakap tak nak apa-apa pun dari arab tu. tapi arab tu cakap dia akan datang lagi sebentar lagi.


pastu bro ni pun pergi la ke bilik air untuk persiapkan diri. sementara bro ni di dalam bilik air, bro ni terdengar seseorang memberi salam dari luar rumah. tapi bro ni buat tak endah je la pasal bro ni tidak mengesyaki apa-apa.


setelah bro persiap diri, bro ni pun keluar dari bilik air. bro pun menyedari ada sesuatu tidak kena. bro ni mendapati hensetnya telah hilang dan hanya ditinggalkan covernya sahaja. adus.. bro ni pun pergi mendapatkan member-membernya yang sedang tidur untuk dapatkan kepastian di manakah hensetnya. malangnya, semua member-member bro nyenyak tidur. setelah lebih lama berusaha, akhirnya adalah juga seorang membernya terjaga. bro pun menyuruhlah membernya supaya misscallkan hensetnya. memang sah hensetnya telah dirembat oleh arab kerana nombor bro tidak boleh dihubungi lagi.




maka pergilah bro ke dewan ujian lisan dengan hati yang gundah kerana ujian lain yang dihadapinya lebih awal. marilah kita doakan supaya Allah bukakan hati arab tersebut supaya diberikan petunjuk oleh Allah untuk bertaubat. dan tabahkan hati bro untuk menduduki peperiksaan seterusnya cemerlang keputusan peperiksaannya. amin..





No comments:

Post a Comment