Wednesday, January 5, 2011

muSyrif : pe barang..

assalamualaikum WarahmatuLlahi Wa Barakatuh

memang perempuan itu diciptakan hebat sehingga boleh menggoncangkan dunia. tak caya? tengok ayat-ayat ni :

kami hebat. kami power. kami ada kung-fu. kami belajar silat. kami ada pemedih mata. kami ada pisau. kami ada buku lima. kami training cegah ragut. kami training cegah raba. kami ramai. kami nak bebas. kami rimas la ada musyrif. malas la nak susahkan orang dengan suruh jadi musyrif untuk kami yang pergi sesuatu tempat kerana kami. kami pergi talaqqi la, bukan pergi tempat maksiat pun. kami dari program kat dewan. takde sape nak jadi musyrif. tadi ada musyrif, ntah dia pergi mana plak.

abes, kat malaysia boleh je keluar malam. jadi, sepanjang duduk kat mesir memang tak boleh keluar malam la? kami nak melihat keindahan mesir di waktu malam, katanya penuh lampu-lampu, cantik-cantik. doktor hospital tu buat appoinment malam. nak juga dinner kat cafe. kami dari shopping compleks tadi, keluar-keluar dah malam.

arab baik. arab bagus. arab jambang tu. arab pakai jubah tu. arab tu penah tolong aku la. arab tu kecik lagi la. arab tu belajar kat satu universiti. arab tu selalu baik ngan budak malaysia la. arab tu nak minta tolong je. arab tu biasa la kita nampak. dia tinggal kat kawasan umah kita je. arab tu hensem la. arab teksi je. arab tremco je. lagi pun kat tempat public la. arab tu kan anak baba je.

lelaki juga tidak kurang hebatnya. haa.. baca-baca :

gi cari orang lain boleh tak? aku ngantuk la. aku sebuk la. aku nak exam esok ni. aku ada program la esok. ajkt kan ada. aku segan la. aku letih la. jauh la umah diorang. apa, sampai ke kaherah? apa, alex? jauh tul. apa, dia lagi? ramai tul. dia tak cun la.

bila laki bergabung dengan perempuan, masih-masing jadi lagi hebat :

kami bermusyrif la ni, dua orang ikhwah, dua akhawat. kami bermusyrif, siap tiga orang lagi, walaupun kami dua orang je. apa salahnya musyrif dua ikhwah kepada seorang akhwat? dia kakak kandung aku la, takkan tak boleh jumpa terus? ni abang kandung aku la, takkan nak bermusyrif jugak? study group pun tak boleh? makan-makan je pun.

ni salah satu bukti hebatnya perempuan :




dalil, perempuan memang hebat


aku : kali ni slow sikit la aku perli.. sebab ada sikit salah paham. bak kata opah kaw ; sapa makan cili, rupa-rupanya cili orang lain pulak yang termakan.

..

No comments:

Post a Comment